Seminarium doktoranckie 2025Z
Seminaria oferowane przez Szkołę Doktorską (zapisy przez USOS):
| Nazwa | Język | Prowadzący | Termin | Miejsce | |
| 1. | Budynek, infrastruktura, środowisko | PL | prof. dr hab. Ewa Karwowska | w piątki, w godz. 16:30-18:30 (pierwsze spotkanie planowane jest 7.11.2025 r.) | Wydział Inżynierii Środowiska, sala 611 | 
| 2. | Współczesne technologie półprzewodnikowe – wyzwania i szanse dla Polski | PL | dr hab. inż. Robert Mroczyński, prof. uczelni | we wtorki w godz. 17:15-19:00 | Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki | 
| 3. | Modern problems in chemistry, physics and materials engineering | ENG | prof. dr hab. inż. Paweł Parzuchowski | w środy, w godz. 14:00-16:00 (od 5.11.025 r. do 10.12.2025 r.) | Audytorium Czochralskiego | 
| 4. | Artificial Intelligence and Machine Learning | ENG | prof. dr hab. Jacek Mańdziuk | we wtorki, w godz. 18:15-20:15 | Gmach Wydziału MiNI, sala 329 | 
| 5. | Science and Technology in a New Light | ENG | prof. dr hab. inż. Tomasz Woliński | w poniedziałki w godz. 16:00-18:00 | Gmach Fizyki, sala 111 | 
| 6. | Electronic and mechatronic systems | ENG | prof. dr hab. inż. Małgorzata Jakubowska | w środy w godz. 16:15-18:00 | Wydział Mechaniczny Technologiczny, (budynek Nowy Technologiczny), sala 341 | 
Seminaria Wydziałowe (zapisy u Koordynatora Wydziałowego):
Od bieżącego roku akademickiego realizacja seminarium interdyscyplinarnego będzie możliwa między innymi poprzez udział w seminariach organizowanych na niektórych Wydziałach PW. Możliwe będzie zarówno uzyskanie godzin związanych z uczestnictwem jak i wygłoszenie prezentacji.
W celu zgłoszenia chęci uczestniczenia w seminarium na Wydziale należy skontaktować się z Koordynatorem wydziałowym.
Lista wydziałów udostępniających seminaria doktorantom oraz wykaz koordynatorów:
| Wydział | Koordynator Wydziałowy | Kontakt | |
| 1. | Wydział Architektury | dr hab. inż. arch. Karolina Tulkowska-Słyk, prof. uczelni | Karolina.Tulkowska@pw.edu.pl | 
| 2. | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii (Filia w Płocku) | dr hab. inż. Andrzej Marciniak, prof. uczelni | Andrzej.Marciniak@pw.edu.pl | 
| wsparcie administracyjne: mgr Edyta Dobrzyńska | Edyta.Dobrzynska@pw.edu.pl | ||
| 3. | Wydział Chemiczny | mgr Renata Jaczewska | renata.jaczewska@pw.edu.pl | 
| 4. | Wydział Elektryczny | dr hab. inż. Dariusz Baczyński, prof. uczelni | dariusz.baczynski@pw.edu.pl | 
| wsparcie administracyjne: mgr Marzena Szafarowicz | marzena.szafarowicz@pw.edu.pl | ||
| 5. | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | Sylwia Lipska | sylwia.lipska@pw.edu.pl | 
| 6. | Wydział Fizyki | dr hab. inż. Piotr Fronczak, prof. uczelni | piotr.fronczak@pw.edu.pl | 
| 7. | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | dr hab. inż. Beata Butruk-Raszeja | Beata.Raszeja@pw.edu.pl | 
| 8. | Wydział Inżynierii Lądowej | dr hab. inż. Anna Al Sabouni-Zawadzka | anna.zawadzka@pw.edu.pl | 
| 9. | Wydział Inżynierii Materiałowej | mgr inż. Tatiana Erenc-Sędziak | tatiana.erenc@pw.edu.pl | 
| 10. | Wydział Inżynierii Środowiska | mgr Bartosz Stelmach | bartosz.stelmach@pw.edu.pl | 
| 11. | Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych | prof. dr hab. Krzysztof Chełmiński | krzysztof.chelminski@pw.edu.pl | 
| Wsparcie administracyjne: mgr inż. Elżbieta Sofka | Elzbieta.Sofka@pw.edu.pl | ||
| 12. | Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa | prof. dr hab. inż. Andrzej Teodorczyk | andrzej.teodorczyk@pw.edu.pl | 
| Wsparcie administracyjne: mgr Justyna Misiejuk | Justyna.Misiejuk@pw.edu.pl | ||
| 13. | Wydział Mechaniczny Technologiczny | lic. Anna Kamińska | anna.kaminska1@pw.edu.pl | 
| 14. | Wydział Mechatroniki | dr hab. inż. Michał Józwik, prof. uczelni | michal.jozwik@pw.edu.pl | 
| 15. | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | dr inż. Artur Jankowiak, prof. uczelni | artur.jankowiak@pw.edu.pl | 
| 16. | Wydział Zarządzania | dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki, prof. uczelni | Janusz.Zawila-Niedzwiecki@pw.edu.pl | 
Seminarium doktoranckie (2025Z)
1. Uczestnictwo w seminarium jest obowiązkowe dla WSZYSTKICH doktorantów niezależnie od realizowanego programu kształcenia.
2. Liczba obowiązkowych godzin uczestnictwa w seminarium niezależnie od realizowanego programu kształcenia wynosi 60 godzin uczestnictwa podczas całego okresu kształcenia (zaleca się nie mniej niż 10 godzin w każdym roku kształcenia).
3. KAŻDY doktorant zobowiązany jest do wygłoszenia minimum DWÓCH prezentacji w ciągu 4 lat kształcenia w SD NIEZALEŻNIE OD REALIZOWANEGO PROGRAMU KSZTAŁCENIA. Temat wystąpień powinien korespondować z tematyką pracy badawczej.
4. Wniosek o uznanie uczestnictwa w konferencji można składać jednokrotnie w każdym roku kształcenia. Możliwe jest uznanie maksymalnie 5 godzin seminarium.
Do wniosku należy dołączyć:
- imienny certyfikat potwierdzający uczestnictwo w konferencji.
5. Wniosek o uznanie wystąpienia na konferencji można składać dwukrotnie w trakcie całego procesu kształcenia. Prezentacja posteru nie może stanowić podstawy do uznania wystąpienia konferencyjnego. Wystąpienie powinno trwać co najmniej 15 minut.
Do wniosku należy dołączyć:
- imienny certyfikat uczestnictwa w konferencji,
- imienne potwierdzenie wygłoszenia wystąpienia konferencyjnego (ewentualnie program konferencji z zaznaczeniem własnego wystąpienia).
6. Ze względu na fakt, że grupy seminaryjne liczące poniżej 6 osób nie mogą zostać uruchomione przewidywane jest połączenie grup tematycznych w większe bloki. Doktoranci zostaną przypisani do odpowiednich bloków zgodnie z wybraną wcześniej tematyką seminarium.
7. Prowadzący seminarium skontaktują się z doktorantami w sprawie terminów seminarium i ustalenia tytułu prezentacji.
8. Zajęcia będą odbywały się w formie stacjonarnej zgodnie z harmonogramem ustalonym przez prowadzącego.
9. Zapis do grupy seminaryjnej (1-6) zobowiązuje do wygłoszenia seminarium w danej grupie.
10. Osoby, które nie będą prezentować, a jedynie uczestniczyć w seminariach proszone są o zapisanie się do „Grupy 100". Osoby, które nie zapiszą się do żadnej grupy nie będą miały zaliczonych godzin uczestnictwa w seminarium.