Interdisciplinary seminar 2025Z
Seminaria oferowane przez Szkołę Doktorską (zapisy przez USOS):
Nazwa | Język | Prowadzący | Termin | Miejsce | |
1. | Budynek, infrastruktura, środowisko | PL | prof. dr hab. Ewa Karwowska | w piątki, w godz. 16:30-18:30 (pierwsze spotkanie planowane jest 7.11.2025 r.) |
Wydział Inżynierii Środowiska, sala 611 |
2. | Współczesne technologie półprzewodnikowe – wyzwania i szanse dla Polski | PL | dr hab. inż. Robert Mroczyński, prof. uczelni | we wtorki w godz. 17:15-19:00 |
Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki |
3. | Modern problems in chemistry, physics and materials engineering | ENG | prof. dr hab. inż. Paweł Parzuchowski | w środy, w godz. 14:00-16:00 (od 5.11.025 r. do 10.12.2025 r.) |
Audytorium Czochralskiego |
4. | Artificial Intelligence and Machine Learning | ENG | prof. dr hab. Jacek Mańdziuk | we wtorki, w godz. 18:15-20:15 |
Gmach Wydziału MiNI, sala 329 |
5. | Science and Technology in a New Light | ENG | prof. dr hab. inż. Tomasz Woliński | w poniedziałki w godz. 16:00-18:00 |
Gmach Fizyki, sala 111 |
6. | Electronic and mechatronic systems | ENG | prof. dr hab. inż. Małgorzata Jakubowska | w środy w godz. 16:15-18:00 |
Wydział Mechaniczny Technologiczny, (budynek Nowy Technologiczny), sala 341 |
Seminaria Wydziałowe (zapisy u Koordynatora Wydziałowego):
Od bieżącego roku akademickiego realizacja seminarium interdyscyplinarnego będzie możliwa między innymi poprzez udział w seminariach organizowanych na niektórych Wydziałach PW. Możliwe będzie zarówno uzyskanie godzin związanych z uczestnictwem jak i wygłoszenie prezentacji.
W celu zgłoszenia chęci uczestniczenia w seminarium na Wydziale należy skontaktować się z Koordynatorem wydziałowym.
Lista wydziałów udostępniających seminaria doktorantom oraz wykaz koordynatorów:
Wydział | Koordynator Wydziałowy | Kontakt | |
1. | Wydział Architektury | dr hab. inż. arch. Karolina Tulkowska-Słyk, prof. uczelni | Karolina.Tulkowska@pw.edu.pl |
2. | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii (Filia w Płocku) |
dr hab. inż. Andrzej Marciniak, prof. uczelni | Andrzej.Marciniak@pw.edu.pl |
wsparcie administracyjne: mgr Edyta Dobrzyńska | Edyta.Dobrzynska@pw.edu.pl | ||
3. | Wydział Chemiczny | mgr Renata Jaczewska | renata.jaczewska@pw.edu.pl |
4. | Wydział Elektryczny | dr hab. inż. Dariusz Baczyński, prof. uczelni | dariusz.baczynski@pw.edu.pl |
wsparcie administracyjne: mgr Marzena Szafarowicz | marzena.szafarowicz@pw.edu.pl | ||
5. | Wydział Fizyki | dr hab. inż. Piotr Fronczak, prof. uczelni | piotr.fronczak@pw.edu.pl |
6. | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | dr hab. inż. Beata Butruk-Raszeja | Beata.Raszeja@pw.edu.pl |
7. | Wydział Inżynierii Lądowej | dr hab. inż. Anna Al Sabouni-Zawadzka | anna.zawadzka@pw.edu.pl |
8. | Wydział Inżynierii Materiałowej | mgr inż. Tatiana Erenc-Sędziak | tatiana.erenc@pw.edu.pl |
9. | Wydział Inżynierii Środowiska | mgr Bartosz Stelmach | bartosz.stelmach@pw.edu.pl |
10. |
Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych |
prof. dr hab. Krzysztof Chełmiński | krzysztof.chelminski@pw.edu.pl |
Wsparcie administracyjne: mgr inż. Elżbieta Sofka | Elzbieta.Sofka@pw.edu.pl | ||
11. | Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa | prof. dr hab. inż. Andrzej Teodorczyk | andrzej.teodorczyk@pw.edu.pl |
Wsparcie administracyjne: mgr Justyna Misiejuk | Justyna.Misiejuk@pw.edu.pl | ||
12. | Wydział Mechaniczny Technologiczny | lic. Anna Kamińska | anna.kaminska1@pw.edu.pl |
13. | Wydział Mechatroniki | dr hab. inż. Michał Józwik, prof. uczelni | michal.jozwik@pw.edu.pl |
14. |
Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych |
dr inż. Artur Jankowiak, prof. uczelni | artur.jankowiak@pw.edu.pl |
15. | Wydział Zarządzania | dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki, prof. uczelni | Janusz.Zawila-Niedzwiecki@pw.edu.pl |
Doctoral Seminar (2025Z)
1. Participation in the doctoral seminar is obligatory for ALL PhD students regardless of the implemented educational program;
2. The number of obligatory hours of participation in the seminar is 15 hours regardless of the educational program being implemented.
3. EACH PhD student is obliged to give at least TWO presentations during the 4 years of education in DS, REGARDLESS OF THE IMPLEMENTED EDUCATIONAL PROGRAM. The topic of the presentations should correspond with the topic of the dissertation.
4. The DS Director can give credit once per four years of education for active participation in the international conference (oral presentation) as a equivalent of giving the presentation in the seminar, however, it does not exempt you from attending the classes.
5. Due to the fact that the seminar groups with less than 6 participants cannot be launched, it is estimated for two groups with similar topics to be connected in bigger blocks. PhD students will be assigned to the respective blocks according to their chosen topic of the seminar.
6. The seminar lecturer will contact the PhD students about the dates of the seminar and to discuss the topic of the presentation.
7. Classes will be held in the stationary form, in accordance with the schedule arranged by the lecturer.
8. Registrations to the seminar group (1-9) obliges you to give a seminar presentation in the respective group.
9. Those who will not give a presentation, and will only participate in the seminars, are required to register to the ‘Group 100’. Those who will not register to any group, will fail the participation hours in the given semester.