Interdisciplinary seminar 2025Z

Seminaria oferowane przez Szkołę Doktorską (zapisy przez USOS):

  Nazwa Język Prowadzący Termin Miejsce
1. Budynek, infrastruktura, środowisko PL prof. dr hab. Ewa Karwowska 

w piątki,

w godz. 16:30-18:30 

(pierwsze spotkanie planowane jest 7.11.2025 r.) 

Wydział Inżynierii Środowiska,

sala 611

2. Współczesne technologie półprzewodnikowe – wyzwania i szanse dla Polski PL dr hab. inż. Robert Mroczyński, prof. uczelni 

we wtorki

w godz. 17:15-19:00

Instytut Mikroelektroniki

i Optoelektroniki 

3. Modern problems in chemistry, physics and materials engineering ENG prof. dr hab. inż. Paweł Parzuchowski

w środy,

w godz. 14:00-16:00 

(od 5.11.025 r. do 10.12.2025 r.) 

Audytorium Czochralskiego
4. Artificial Intelligence and Machine Learning ENG prof. dr hab. Jacek Mańdziuk

we wtorki,

w godz. 18:15-20:15

Gmach Wydziału MiNI,

sala 329

5. Science and Technology in a New Light ENG prof. dr hab. inż. Tomasz Woliński

w poniedziałki

w godz. 16:00-18:00

Gmach Fizyki,

sala 111

6. Electronic and mechatronic systems ENG prof. dr hab. inż. Małgorzata Jakubowska

w środy

w godz. 16:15-18:00

Wydział Mechaniczny Technologiczny,

(budynek Nowy Technologiczny),

sala 341

Seminaria Wydziałowe (zapisy u Koordynatora Wydziałowego):

Od bieżącego roku akademickiego realizacja seminarium interdyscyplinarnego będzie możliwa między innymi poprzez udział w seminariach organizowanych na niektórych Wydziałach PW. Możliwe będzie zarówno uzyskanie godzin związanych z uczestnictwem jak i wygłoszenie prezentacji.

W celu zgłoszenia chęci uczestniczenia w seminarium na Wydziale należy skontaktować się z Koordynatorem wydziałowym.

Lista wydziałów udostępniających seminaria doktorantom oraz wykaz koordynatorów:

  Wydział Koordynator Wydziałowy Kontakt
1. Wydział Architektury dr hab. inż. arch. Karolina Tulkowska-Słyk, prof. uczelni Karolina.Tulkowska@pw.edu.pl
2.

Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii

(Filia w Płocku)

dr hab. inż. Andrzej Marciniak, prof. uczelni Andrzej.Marciniak@pw.edu.pl
wsparcie administracyjne: mgr Edyta Dobrzyńska Edyta.Dobrzynska@pw.edu.pl
3. Wydział Chemiczny mgr Renata Jaczewska renata.jaczewska@pw.edu.pl
4. Wydział Elektryczny dr hab. inż. Dariusz Baczyński, prof. uczelni dariusz.baczynski@pw.edu.pl
wsparcie administracyjne: mgr Marzena Szafarowicz marzena.szafarowicz@pw.edu.pl
5. Wydział Fizyki dr hab. inż. Piotr Fronczak, prof. uczelni piotr.fronczak@pw.edu.pl
6. Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej dr hab. inż. Beata Butruk-Raszeja  Beata.Raszeja@pw.edu.pl
7. Wydział Inżynierii Lądowej dr hab. inż. Anna Al Sabouni-Zawadzka anna.zawadzka@pw.edu.pl
8. Wydział Inżynierii Materiałowej  mgr inż. Tatiana Erenc-Sędziak tatiana.erenc@pw.edu.pl
9. Wydział Inżynierii Środowiska mgr Bartosz Stelmach  bartosz.stelmach@pw.edu.pl
10.  Wydział Matematyki
i Nauk Informacyjnych
prof. dr hab. Krzysztof Chełmiński krzysztof.chelminski@pw.edu.pl
Wsparcie administracyjne: mgr inż. Elżbieta Sofka Elzbieta.Sofka@pw.edu.pl
11. Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa prof. dr hab. inż. Andrzej Teodorczyk andrzej.teodorczyk@pw.edu.pl
Wsparcie administracyjne: mgr Justyna Misiejuk Justyna.Misiejuk@pw.edu.pl
12. Wydział Mechaniczny Technologiczny lic. Anna Kamińska anna.kaminska1@pw.edu.pl
13. Wydział Mechatroniki dr hab. inż. Michał Józwik, prof. uczelni michal.jozwik@pw.edu.pl
14. Wydział Samochodów
i Maszyn Roboczych
dr inż. Artur Jankowiak, prof. uczelni artur.jankowiak@pw.edu.pl
15. Wydział Zarządzania dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki, prof. uczelni Janusz.Zawila-Niedzwiecki@pw.edu.pl

Doctoral Seminar (2025Z)

1. Participation in the doctoral seminar is obligatory for ALL PhD students regardless of the implemented educational program;

2. The number of obligatory hours of participation in the seminar is 15 hours regardless of the educational program being implemented.

3. EACH PhD student is obliged to give at least TWO presentations during the 4 years of education in DS, REGARDLESS OF THE IMPLEMENTED EDUCATIONAL PROGRAM. The topic of the presentations should correspond with the topic of the dissertation.

4. The DS Director can give credit once per four years of education for active participation in the international conference (oral presentation) as a equivalent of giving the presentation in the seminar, however, it does not exempt you from attending the classes.

5. Due to the fact that the seminar groups with less than 6 participants cannot be launched, it is estimated for two groups with similar topics to be connected in bigger blocks. PhD students will be assigned to the respective blocks according to their chosen topic of the seminar.

6. The seminar lecturer will contact the PhD students about the dates of the seminar and to discuss the topic of the presentation.

7. Classes will be held in the stationary form, in accordance with the schedule arranged by the lecturer.

8. Registrations to the seminar group (1-9) obliges you to give a seminar presentation in the respective group.

9. Those who will not give a presentation, and will only participate in the seminars, are required to register to the ‘Group 100’. Those who will not register to any group, will fail the participation hours in the given semester.